CATEGORII
ARHIVA
- ianuarie 2022 4
- noiembrie 2021 9
- octombrie 2021 26
- septembrie 2021 13
- iunie 2007 4
- ianuarie 2007 2
- decembrie 2006 3
- octombrie 2006 1
- septembrie 2006 4
- iulie 2006 3
- iunie 2006 1
- mai 2006 2
- aprilie 2006 1
- martie 2006 1
- februarie 2006 1
- decembrie 2005 2
- iulie 2005 2
- iunie 2005 2
- aprilie 2005 1
- septembrie 2004 1
- ianuarie 2004 2
- ianuarie 2003 1
- septembrie 2002 1
Elena Dulgheru este critic de film si traducator. A publicat cronica de film, poezie, eseu, proza scurta în periodice literare si de specialitate. A tradus din operele parintelui Pavel Florenski, ale Sfântului Teofan Zavorâtul, Sfântului Ioan Maximovici si a altor parinti rusi. A absolvit Facultatea Automatica din Universitatea Politehnica Bucuresti (1987) si Facultatea de Film din Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica (1999).
Este master în Comunicare Audiovizuala al aceleiasi universitati.
Este membru plin al Asociatiei Criticilor de Film a Uniunii Cineastilor din România.
Este autoarea volumului "Tarkovski. Filmul ca rugaciune", Editura Arca Învierii 2001, pentru care a obtinut Premiul "George Littera" al Asociatiei Criticilor de Film a Uniunii Cineastilor.
Elena Dulgheru
Misionarism in haine de clown
A face comedii cu Dumnezeu nu e un lucru de şagă. Puţini dintre maeştrii râsului s-au încumetat la astfel de teme, poate nu atât din frica...
Clone cinematografice: Solaris-ul american, cele doua Natase si ratarea purgatoriului
A face un remake după celebrul film al lui Andrei Tarkovski, adică o altă adaptare pentru ecran a romanului lui Stanislaw Lem părea, încă de când...
Conformistul Polanski
Există filme care devin o legendă încă înainte de a fi văzute, aşteptate cu sufletul la gură, dar a căror vrajă se risipeşte mai mult sau mai puţin...
Iubitul meu - Religia mea
Unde Îl mai poate căuta pe Dumnezeu un tânăr al zilelor noastre, aparţinând unei culturi total ateizate, ca cea franceză? Unde Îl poate căuta...
Alți hoți de alte biciclete
Una din bucuriile prilejuite de Retrospectiva Berlin-Cannes găzduită de Institutul Francez la începutul acestei primăveri a fost...
Cine a fost Erasmus?
Cea mai elementară propagandă pentru mondializare, pentru “omul de tip nou” şi pentru bursele universitare Erasmus, nu o veţi întâlni...
Abuladze și sentimentul căinței
Căinţa lui Tenghiz Abuladze este un film despre care s-a vorbit nedrept de puţin (cel mai adesea, în şoaptă) - odinioară, din arhicunoscute...
Mirajul Asiatic și Visul American
Pe fundalul unei cinematografii prin excelenţă "gălăgioase" şi extrovertite, este normal să-şi câştige un statut aparte filmele... liniştite...
Antim Ivireanul
O adevărată surpriză ne-a oferit Cinemateca Română pe 27 octombrie a.c., găzduind premiera unui film... prea puţin aşteptat, din simplul motiv...
Arta de a iubi sau Poteca către celălalt
S-ar putea crede că fiecare vârstă a cinematografului reinventează iubirea şi totuşi, cele mai mari nume ale "filmului de artă" postbelic...
Platoul de filmare - O poartă spre cer?
Există o taină a suferinţei. Puţini sunt dispuşi să o afle de bunăvoie. Cei mai mulţi o confundă cu răul, iar atunci când se confruntă cu ea....
Amen
Primul lucru care izbeşte în legătură cu filmul lui Costa-Gavras este afişul: o cruce cu braţele frânte şi transformate în zvastică - un simbol frânt...